Gemufdhede

9 09 2015

O aarde!  ‘n Week se gedwonge internetloosheid het gemaak dat ek nie vir Scrapy van soek kon vertel nie.  Glo my, ek is ‘n kenner van soek.  Water onder die brug.  Vandag se huiswerk gaan oor oudhede.

Ek kon nog nooit die bohaai van ou, gemufde goed verstaan nie.  Sommige mense noem dit antieke ware.  Hoekom sal jy deur jou ore wil betaal vir 10de-handse meubels as jy dit vir ‘n fraksie van die prys nuut kan kry?  Ek het wel van plan verander nadat ek die eerste keer die Sammy Marks museum besoek het.  Toe kon ek ook die malligheid verstaan.

Dit is nogal ironies. Meubelstukke wat dekades en eeue lank bestaan en nogsteeds na generasies se gebruik in ‘n puik toestand is.  Sal ‘n mens se sitkamer of eetkamerstel jou leeftyd hou?  Dan praat ons nie eers van jou nageslagte nie.  Daar is natuurlik ‘n rede daarvoor.  As dit generasies lank gaan hou, gaan jy geen rede hê om nog te koop nie.  Dit wil die vervaardigers nie hê nie.  Dit is nog erger met elektroniese goed.  Hoe later die model, hoe vinniger sal jy dit moet vervang.  Dit is skandalig.

Dit laat my aan die veteraankarre dink.  Dit is natuurlik ‘n stokperdjie van ‘n ander aard.  Punt is egter dat mense dit vandag nog kan ry.  Hulle kan selfs Afrika deurtoer met die antieke voertuie.  Hoeveel moderne karre kan Afrika deurkruis sonder om herstelwerk langs die pad te benodig?  Gaan jou kar oor 10, 20 of selfs 50 jaar nog padwaardig wees?  Indien wel, ry jy nie ‘n nuwerige model kar nie.  Mense lag dalk nou vir jou kar, maar jy sal wel die laaste lag hê.

Ek hou wel van ou huise.  Ek het ‘n vriendin wat in ‘n huis woon wat ouer as ‘n 100 jaar oud is.  As daardie mure darem kon praat?  ‘n Eeu van vreugdes, tragedies, skandes, skinderstories en raaisels.  Dalk nog met die antwoord op die raaisel.  Wanneer haar TV oppak sal sy geen ander vermaak nodig hê nie.

My droomhuis sal natuurlik ‘n kasteel in die middle van ‘n woud wees.  Ek sal vingeralleen daar bly, mits daar natuurlik internet en elektrisiteit is.  Wel, vingeralleen met my ego, gesplete persoonlikheid, die hekse en hulle diere.  Ek sal wel die enigste mens wees.  Wanneer ek nie meer na my gemors kan kyk nie, sal ek net na ‘n ander vleuel verhuis.  Daar is egter net een klein tegniese probleempie.  Sulke kastele het spoke en ek hou nie van spoke nie.

So bly ek maar in my moderne huisie, met moderne meubels, met ‘n moderne (maar AWESOME) kar.  Sal alles seker een of ander tyd moet vervang, maar ten minste is hier nie spoke nie.

Breinvasbrand:  Wat was Sammy Marks se vrou se naam?

Breinlosbrand:  Olga was reg met Robbie Gould.